Jeszcze kilka tygodni i przed nami będą wakacje i okres urlopów. Wybierając się na wakacje przygotowane przez biuro podróży, musimy mieć na uwadze to, że niezgodność oferty ze stanem rzeczywistym może być ważnym punktem w walce o odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany wyjazd wakacyjny.
Dla kupującego wycieczkę duże znaczenie ma kilka czynników. Najistotniejsza jest zależność między ceną a oferowaną jakością usług, a także to, czy hotel będzie znajdował się w zadeklarowanej odległości od morza czy innej atrakcji. Znaczenie ma także to, czy jest to oferta typu all inclusive, czy w ofercie jest jedynie śniadanie. Niezgodność tych elementów z warunkami opisanymi w zapisach umowy, może to być przesłanką do starania się o wypłatę odszkodowania.
Jeżeli nasz urlop był nieudany możemy także ubiegać się o zadośćuczynienie. Podstawą może być krzywda która miała wpływ na nasz stan emocjonalny czy kondycję fizyczną. O zadośćuczynienie możemy się ubiegać, gdy jakaś sytuacja, na przykład zatrucie w hotelowej restauracji odbiło się na naszym zdrowiu. Co ciekawe argumentem mogą być także wszelkie sytuacje wywołujące stres wywołane przez niski standard usług hotelowych.
Trzeba pamiętać, iż nie za każdą niedogodność odpowiada samo biuro podróży. Brzydka aura, wichury, deszcz- jako czynniki zewnętrze i sytuacje niemożliwe do przewidzenia nie są argumentem do wypłacenia zadośćuczynienia. Tak samo jest z wpływem osób trzecich. Jeżeli spóźnimy się na transfer na lotnisko, nie będziemy mogli domagać się odszkodowania.
Przed podpisaniem umowy z biurem podróży, warto szczegółowo zapoznać się z całym dokumentem. Wszelkie nieścisłości należy natychmiastowo uzgadniać z organizatorem wakacji. Warto być świadomym swoich praw i zasad, które powinny być przestrzegane przez organizatorów wycieczek.